Wednesday, November 23, 2011

I need the doctor .


    Terharu sangat dengar lagu ni sebab semangat setia kawan dalam lagu ni . mungkin susah nak jumpa kawan macam dalam lagu ni tapi aku akan cuba jadi kawan macam yang diorang ni maksudkan . kenapa kawan nak tikam belakang , nak buruk buruk kan kita ? sebagai kawan kita patut menyokong satu sama lain . tapi mungkin kita tak boleh sebab cara kita tak kena dengan pemikiran diaorang . jadi berhati hati semasa memilih kawan . aku rasa dalam seribu kawan yang aku ada hanya 1% je yang betul betul kawan . yang lain 50-50 . mungkin sebab diaorang memang tak boleh nak bersama time kita susah atau mereka sengaja buat macam itu 


     Tikam belakang ni dah macam mainan budak budak 6 tahun sebab hari hari kena .  mungkin . kawan yang tak boleh tengok kita senang pun ada . bukan kita je kadang kadang , tapi semua orang . suka menjatuhkan dan tidak memberi semangat . even sometimes aku mengaku yang aku ni little bit annoying tapi aku tak pernah jatuhkan kawan . kalau diaorang nak buat sesuatu tu , cuba lah bagi sokongan . jangan dia belum bermula pun kita dah cakap bukan bukan sampai dia hilang keyakinan . kalau dia senang kita pun senang . sebab dia kawan kita kan . kalau aku ada buat macam tu kat orang aku minta maaf lah . mungkin sesuatu yang aku tak boleh kawal . tapi semenjak kebelakangan ni aku banyak bagi semangat dekat orang . sebab aku rasa tikam belakang ni tak menaikkan sesiapa pun . 

perasaan cemburu mungkin akan datang bila kawan dapat lebih dari apa yang kita ada . tapi jangan sampai perasaan tu bertukar menjadi hasad dengki . mungkin bukan rezeki kita atau kehidupan kita . tapi karma tu sentiasa berputar . sampai masa mungkin giliran kita . siapa tahu . 
apa apa pun hargailah kawan kita selagi kita masih mampu menghargai . 

Macam Doctor Dre katakan dalam lagu ni :
fuck all you fair-weather friends
all I need is him(true friends)
fucking backstabbers.

 Go gets better life people . Cheers . :)


No comments:

Post a Comment